torsdag 25 november 2010

Tripple stars!


mönster:
för tunikorna, som det här men förlängt och så resår i halslinningen istället för halsmudd. Även den orangea tröjan utgår från samma mönster, men kortare och ett annat framstycke och andra ärmar.

material:
orange velour med röda stjärnor från Ohlssons Tyger, turkos velour med limefärgade stjärnor från Mjuka Tyger. Rött muddtyg från Stoff och Stil.

negativt:
att symaskinen åter igen dummar sig. Och att jag råkade klippa till två tunikor istället för en. Så om någon är intresserad av att köpa en turkos tunika i strl. 86 så hör av er. Den är färdig för leverans!

positivt:
att de nya tvättrådslapparna kommit! Och att jag och min ärvda symaskin blivit kompisar. Jag kommer i-n-t-e göra verklighet av min intention att skänka den till loppis! Tur att jag har den nu! Jag har dessutom fixat så att plaggen levereras på ett snyggt förpackat sätt.

Inga kommentarer: