tisdag 2 november 2010

Welcome to the djungle

material:
djungeltyg i interlock från JNY, svart singlejersey från lokala loppisen.

mönster:
tunikan och leggingsen är från Ottobre 6/2008, strl. 80. Tunikan är förlängd ca.7 cm så att den blir snygg till leggings. Bakstycket är också utsvängt. Leggingsen är kortade på höjden mellan gren och midja, förlängda i benslut och tillklippta utan sömsmån på bredden.

negativt:
att tunikan inte har en lejbel påsydd ännu och att jag satte i resår i halslinningen efter att fotot togs. Mest negativt var att overlocken började krångla när jag skulle sy det här setet som självklart hade en ganska tajt deadline rent tidsmässigt. Jag ville att min lilla skulle ha setet på fotograferingen nästa dag så det var bara att sitta tills det var klart...typ halvtre på natten.

positivt:
att det blev så fint! Jag älskar det här tyget och hoppas att det kommer säljas ett tag framöver (jag kan ju inte köpa på mig hur mycket som helst, utan tar några meter i taget!). Tyget är mjukt och faller fint för att inte tala om alla härliga färger!

Inga kommentarer: