måndag 8 november 2010

Sharktales


mönster:
grund från Ottobre 4/2010, strl.116 minskat på bredden, ökat på längden eftersom ursprungsmodellen hade muddar längst ned.

material:
denim från Ohlsson's Tyger, mudd från Stoff och Stil, resår från Bibbis Textil

negativt:
de blev i kortaste och smalaste laget och är definitivt en strl. 110 nu. Nästa gång kommer jag korta midjemudden - jag tycker den är för hög för en så stor storlek. Jag kommer också minska på höjden med ca. 2-3 cm mellan grenen och midjan. I ursprungsmönstret är det en till del som sitter vid yttre sidsömmen och den kan nog behövas för att det inte ska bli för smalt...Jag kommer också förlänga benlängden ytterligare några centimeter.

Jag trodde att min yngsta grabb skulle tycka om hajmärket men icke! Det blev inte alls populärt! Han skulle ha Batmanmärket, det var det enda han ville ha. Oki...visste inte det!

positivt:
att det är ett par byxor som han kan ha (han har vuxit ur det mesta) och att de är lätta att dra på sig. Dessutom använder han dem faktiskt. Det är inga favoriter, men han protesterar inte när jag lägger fram dem.

Inga kommentarer: