fredag 21 maj 2010

Modig och nöjd





mönster:
Elly raglanblus i Ottobre 6/2008

material:
Moln från JNY, interlock från E-slöjd, mudd från Stoff och Stil

resultat:
Jag tyckte den blev fin. Jag hade aldrig sytt smock innan och provsydde på en överbliven tygbit först. Var nöjd med det resultatet och sydde så på plagget och jag tycker det blev lagom rynkigt.
Jag tog hjälp av Klara med K:s tutorial för att få en slät halsmudd (tack) och Gekkos tutorial kring att sy resårkanal till ärmarna (tack).
När jag hade kommit så långt tyckte jag dock att jag ville ha något som fångade upp det röda. Funderade över en applikation, men smocket gjorde att jag inte tyckte det passade. Kanske lägga till en volang i det röda molntyget längst ned? Men, nej, det kändes inte heller bra. Var lite modig och sydde för första gången rullfåll och det fångade upp den röda färgen i ärmarna på ett fint sätt, precis som jag önskade!

Inga kommentarer: