måndag 24 maj 2010

Fordon och elefanter


mönster:
Ottobre 4/2008. Sydde dock halsmudd istället för att kanta.

material:
Lila elefanter från Stoff och Stil, lila fordon och enfärgad lila från Mjuka Tyger. Mudd från Ohlssons tyger.

resultat:
Den med fordon var en beställning och när jag ändå höll på att klippa till tyg så var det ju lika bra att göra en till min 4-åring. Jag satt och sydde till sent in på natten och lyckades sy halsmudden bak och fram...Som tur är var det på tröjan till min unge och dessutom hade jag bara tråcklat fast den så det var inte så svårt att sprätta - men tråkigt!

Tycker storlekslapparna är fula, men praktiska. Placerade dem vid sidan av sömmen på halsmudden istället för mitt på som jag brukar, men jag tror jag kommer återgå till att sätta dem mitt på sömmen för det blev inte så snyggt.

Tröjan levererades idag och mottagaren blev glad över tyg- och modellval samt färgställning - tur, för jag hade fått helt fria händer med enda restriktionen "inte så skrikiga färger". Den gröna är ju väldigt grön, men dämpades lite av de lila ärmarna och den svarta halsmudden. Det är bara att hoppas att tröjan passar lille A. Jag är också nöjd med färgställningen och resultatet.

Min fina unge skulle absolut ha den långärmade nysydda tröjan trots sommarvärme redan vid tiotiden imorse - det är det bästa betyget jag kan få! Under eftermiddagen bytte han dock till en t-shirt. Vet inte hur jag lyckades, men sömmen på halsmudden sitter inte exakt mitt bak och det stör mig - men inte så mycket att jag sprättar och gör om ; )

Inga kommentarer: