onsdag 26 maj 2010

Min första body


mönster:
Ottobre 1/2006. Det är enligt mönsterschemat strl 68, men den är gigantisk (i jämförelse med en strl 68 från Lindex) så jag kommer öka den två centimeter på bredden så är den perfekt som strl 74. Jag hade önskat att knäppningen satt längre upp mot magen, som på Villervallas bodies, men jag vet inte om jag törs rita om mönstret...

material:
brun interlock från E-slöjd, randig jersey från Mjuka tyger, mudd från Stoff och Stil. Mellanlägg och Totaly Stable från Bibbis textil.

resultat:
Trots att söta fröken verkligen behövde nya bodies har jag dragit mig för att sy body. Tyckte det verkade svårt med kantningen vid benen. Men nu när den första bodyn är sydd är jag mycket nöjd. Det var inte alls så svårt som jag trodde, fast jag kommer inte sätta i tryck-knapparna efter midnatt nästa gång. Det ÄR ju så skönt att bli färdig, men det BLIR ju ofta fel när jag fixar och trixar för sent!

Hjärt-applikationen är jag nöjd med även om sömmen vid hjärtats högra "kulle" inte blev riktigt så nära kanten som jag ville.

Kommer våga mig på att sy fler bodies, på sy-listan står kortärmad body.

Inga kommentarer: