tisdag 18 mars 2014

Stockholm scrap and pearl event

Jag och min syster brukar försöka få till en helg (lördag till söndag) då vi träffas och gör något tillsammans bara vi, utan barn och utan partners. Förra året upptäckte vi att det fanns något som hette Stockholm Scrap and Pearl Event. Ett event som riktade sig till oss båda eftersom syrran scrappar och jag pärlar. Vi anmälde oss till en dag förra året, men insåg att det var för lite tid. I år hade vi både lördag och söndag till förfogande. Så himla najsigt! Det finns butiker på plats också, vilket är roligt för då kan jag handla det jag inte har för att tillverka just det smycket jag hade tänkt mig.



Först ut - det set jag gjorde först. Vi fick en goodiebag när vi kom in och wow, vad många fina saker där var! Jag fick några fina mintgröna droppar från Pearles & Co och utgick från dem. Eftersom jag har sytt både en klänning och en top till mig som är turkos och grön (obloggade) så tänkte jag att dessa kommer matcha de plaggen bra. Jag lade till svarta onyxpärlor i örhängena för att matcha den svarta läderremmen i armbandet. Utöver det så är det halvädelstenar i jag använt både i örhängena och i wraparmbandet. Jag har aldrig gjort ett wraparmband tidigare, trots att jag köpt in och varit sugen på det i typ ett år... Nu kom jag äntligen till skott. Jag är riktigt nöjd!

Inga kommentarer: