lördag 22 mars 2014

KCW igen!

Nu är det snart dags för Kids Clothes Week igen! Det var ju nyss ju! Men i alla fall, denna gång finns ett tema för dem som vill ha lite riktning på sin sömnad - Mini Me. Jag kommer haka på detta lite grann i alla fall. Jag känner mig ambivalent till att sy liknande kläder till mig och min dotter, men jag har ju gjort det vid några tillfällen. Jag vet inte om jag kommer sy i samma tyg, men jag ska försöka hitta liknande modeller.

Jag skulle vilja rita om mitt favoritmönster på topp till mig och dottern (alltså vi har ju inte samma) så att det blir en peplum topp för mjuka tyger. Så det är ett projekt. Ja, jag vill ju hinna sy en till dottern också förstås.

Sedan har jag ett mönster på en klänning från Sömnadsmagasinet som jag sydde i det här tyget (obloggad på grund av ofotad). Jag har köpt ett tyg som jag tänker mig sy en sommarklänning i den modellen. Jag har hittat och köpt något liknande till minsting här, Tinny dress. I fyndlådorna på Ohlssons Tyger hittade jag ett turkost tyg med lite retrostuk, det föll dottern i smaken och jag tänker mig sy Tinny dress i det tyget.

Tanken är ju att vi som är med ska sy en timme per dag, men det kommer inte vara möjligt tror jag för en natt sover jag borta och jag kommer i vart fall inte ta med mig båda maskinerna till hotellet. Överväger dock att ta med symaskinen och sy något i vävt tyg... Kanske en till Reversible Wrap Top eller en Geranium Tunic? Eller så kommer jag sy på hennes Tinny dress.

Jag hoppas att min yngsta son kommer hitta något tyg han tycker om som jag "får" sy en t-shirt i. Eller att jag kan få sy ett par shorts i collage eller jersey till sommaren.

Jag tror jag nöjer mig så:
- Peplum top
- Tinny dress
- T-shirt eller shorts
- ev tunika eller topp i vävt tyg


Inga kommentarer: