lördag 22 mars 2014

Angry Birds



När det här tyget kom ut på Myran & Lo sa min yngsta kille att han ville ha ett plagg i det tyget. Minsta hakade såklart på och då hade jag ju alibi för att köpa ännu mer tyg ; ) Tyvärr hade jag lite otur med tyget. Först blev de vita fåglarna ljusblå, men utan problem bytte företaget ut min bit och nästa gång hade jag både ättika och color catcher med i tvätten och då gick det bättre! Nu är dessa t-shirts tvättade vid flera tillfällen (eftersom de blev väldigt populära) och tyget blev väldigt noppigt efter bara några tvättar. Trist, men så är det med en del tyger.

Det här är de första plaggen sydda i deras nya storlekar, 110 cl och 134 cl. Tunikan har jag använt den här modellen på, bara kortat ärmarna. T-shirten är modell från Ottobre 3/2013. Muddväv från Stoff och Stil, som vanligt!

Inga kommentarer: