söndag 13 april 2014

KCW - dinosaur peplum top


Jag har länge velat sy en peplum top till dottern. Nu tog jag mig äntligen tid att rita om modellen Hopscotch från Ottobre 3/2012 till en peplum tunika i strl.110. Det är inte så svårt att rita om mönstret bara jag har måtten för midjan. Modellen bygger på Hoops, så även denna gång modifierade jag mönstret genom att rita halslinningen lite mindre. Dottern valde tyg (jag hade ett helt annat i åtanke, men, men...). Jersey-tyget med dinosaurier kommer från Znok Design, den randiga jerseyn kommer från Lilofant och muddväv från Stoff och Stil. Den är på gränsen till klännings-längd för dottern nu, men hon håller precis på att växa in i strl.110 så jag gissar att den blir bra när hon vuxit lite mer. Eftersom det är lite grått i tyget passar denna till byxorna i föregående blogginlägg.

Inga kommentarer: