fredag 23 juli 2010

Stars for stars


mönster:
body till dottern i strl. 74 och t-shirt till yngsta sonen i strl. 116 enligt de här mönstren.

material:
stjärnor från JNY och muddväv från Stoff och Stil.

resultat:
när jag fick tyget med stjärnor visste jag inte hur tunt det var, men det visade sig vara t-shirt-tunt. Såg direkt framför mig att jag skulle bryta av med limegrönt och det blev precis så härligt som jag tänkt mig. Det glädjer mig att tyget inte "spricker" lika mycket när man drar i det som JNY:s vita moln på röd botten i interlock.

Jag testar mig fortfarande lite fram när det gäller placering av tryck-knappar på bodyn och på den här hade knapparna i grenen kunnat sitta närmre varandra och den yttersta knappen på axeln hade kunnat sitta närmre halslinningen. Learning by doing heter väl det tror jag...

Inga kommentarer: