måndag 19 juli 2010

Kusinmatchning

mönster:
t-shirten, strl. 134, är samma som den här (fast istället för att bandkanta sydde jag dit muddar) och bodyn, strl. 74, är samma som den här.

material:
orange moln från JNY. Vit mudd från Stoff och Stil.

resultat:
det här är den andra delen i beställningen jag håller på med.

Till slut blev det ju bra... Bodyn syddes utan slarvfel, men t-shirten...oj, oj, oj! När jag hade sytt ned arm- och halsmudd och skulle sy fast mitt märke så upptäckte jag till min fasa att jag hade sytt fast halsmudden bak och fram! S-u-c-k! Det var bara att ta fram sprättaren och sprätta raksömmen och sedan overlocksömmen. Sydde fast halsmudden igen, men eftersom jag redan hade sytt en gång ville jag försöka sy utan att den skar av något tyg. Var dock lite slarvig och upptäckte när jag sytt fast halva halsmudden att jag hade lyckats få en glipa mellan mudden och tyget på två ställen. Lät allt sitta fast i overlocken och sprättade - igen. Men sedan gick allt smärtfritt.

Hoppas kusinerna kommer trivas i sina kläder!

Inga kommentarer: