onsdag 14 juli 2010

Semestertider!


Jag älskar värmen och solen! Den här sommaren har det redan blivit många stranddagar, flera dagar i mamma och pappas sommarstuga, gäster och vänner, släktingar och körkompisar. Bloggtorkan beror inte på att jag inte syr, men jag har inte sytt i samma utsträckning som tidigare.

mönster:
Jag har fått en stor beställning och i den ingick önskemål om en solhatt i trikåtyg. Något sådant mönster hade jag inte och jag hade inte heller sett någon annan som sytt i trikå. Men så gick jag in på en affär häromdagen och där hittade jag en solhatt i trikåtyg. Köpte den omedelbart och ritade av! Det här är storlek 42-44.

material:
fordonstyg och lila jersey från Mjuka Tyger. Brättets undersida samt resårkanalen är i lila jersey. Resår från lokala tyghandeln.

resultat:
jag är så nöjd med mönstret och det kommer inte vara svårt att varken förstora eller förminska. Det är roligt att ha ett mönster för solhatt i trikåtyg eftersom det ju är de tygerna jag har mest av!

Inga kommentarer: