måndag 5 maj 2014

Me Made May 2014

Har hittat ännu en utmaning! Roligt, roligt! Mer om utmaningen finns att läsa här och mitt löfte är:
'I, sign up as a participant of Me-Made-May '14. I endeavour to wear at least 1 handmade garment each week for the duration of May 2014"

Så här kommer både min första veckas garment i MMM14 och min första top i Spring Top Sewalong 2014!



Det är en modifierad Stella Top från Sy! Urban Collection av Jenny Hellström. Jag har förlängt till 3/4 ärm och ritat om till en peplum top, precis som jag hade för avsikt när jag antog Kids Clothes Weeks utmaning i vår med temat Mini Mee. Jag är nöjd, men tänker att jag ska rita en halvcirkel-skört nästa gång, detta är en helcirkel och det blev fint, men kanske lite väl mycket tyg. Jag vill i alla fall testa en annan modell. Tyget är fyndat på Ohlssons Tyger, 29 kr/m. Den är sydd till körens vårkonsert där kvinnorna skulle ha en överdel i blå nyans. Jag gillar den!

Inga kommentarer: