fredag 25 oktober 2013

KCW - bloggpost 2


Det här setet fanns inte ens i planeringen över vad jag skulle sy, men när tyget med traktorer kom så ville dottern också ha något i det tyget. Sydde tunika ur Ottobre 4/2011, men ändrade halslinningen. Byxorna är Best Harem Pants. Allt i strl.104. Sydda i ett gult collegetyg som jag fick av dotterns förskollärare som har sytt mycket i mjuka tyger tidigare, men som nu syr annat och har skänkt mig många meter tyg! Grå och orange muddväv från Stoff och Stil. Jag hade tänkt sy byxorna i orange velour eftersom dottern älskar velour, men snopet konstaterade jag att jag hade alldeles för lite kvar i tyghyllan! Så det fick bli gult som en av traktorerna tillsammans med grått, som däcken och skopan på traktorerna. Dottern har provat byxorna några timmar under kvällen. Hon tycker de är sköna, men jag vet inte om jag tycker om haremsbyxorna eller inte. Lutar åt att jag inte tycker om modellen just nu...

1 kommentar:

Carina, Lurvendesign.se sa...

Jag tycker både byxan och jumpern är jättefin. Härliga färger tillsammans.
Jag gillar traktortyget.