måndag 5 december 2011

Små syprojekt



Det är skönt att göra både nya saker och lite enklare syprojekt ibland. Ovan ser ni exempel på sådana. På översta bilden gick jag in för lite produkter med klämspännen. En napp-, hårspänne- och hårsnoddsförvaring i barnsligt tyg inköpt på Tyger och Ting, ett vadderat I-phonefodral till tonåringen (gissa om jag sydde det på studs när han lagt beställning?! Sällan han vill ha mamma-sydda saker tyvärr) och så en myntklämma i ett underbart tyg från Tyger och Ting. Det blir lite svårt att hålla koll på mynten när de ligger och skramlar i bottnen på börsen så därför var jag i behov av myntförvaring. Den observante ser att det är två olika storlekar på klämspännet jag köpt på Etsy. Vadden som jag använde till I-phonefodralet är köpt hos Bibbis Textil.

Så fick jag en beställning på en dregglis och napphållare som matchade. Kunden valde tyget (från JNY) och jag bandet (från lokala tygaffären) till napphållaren med livsmedelsgodkänd o-ring i plast (från Klara med K) och vitt klämspänne.

Inga kommentarer: