måndag 4 juli 2011

Redo klänning


mönster:
klänning i strl.38 ur Sömnadsmagasinet 4/2011. Minskade mönstret på längden med 14 cm så att den hamnar strax ovanför knäet.

material:
samma påslakan som på denna, dolt blixtlås från Bibbis textil, infodringar i vitt bomullstyg från gammalt lakan.

negativt:
att det inte fanns "ordentliga" infodringar till ärmhålen i mönstren utan en rektangel med visst mått skulle klippas ut på skrådden. Det blev inte så bra så om jag syr den igen kommer jag rita ordentliga infodringar till ärmhålen.

positivt:
att modellen har en god passform och blev himla najs! Kragen och tyget gör hela klänningen. Kan absolut tänka mig att sy upp fler i ett annat tyg.

4 kommentarer:

Singh sa...

Ser jättefin och somrig ut, vore kul med en live bild!

Josefina sa...

Så vansinnigt snygg!

Anonym sa...

Har sett den på:-)
Underbar och snygg.

/Helena

Popcorn sa...

Lajvbild kommer så småningom. Kommer aldrig ihåg att fota när jag har den på mig!