tisdag 26 juli 2011

Glad tunika


mönster:
ursprung i samma mönster som det här, men utsvängt och så har jag lagt till en volang som jag använde rullfåll på längst ned.

material:
retroringar i jersey från Kameleont Design, muddväv från Stoff och Stil.

negativt:
att jag tänkte fel när jag ritade ut längden på kantbanden, så det vara bara att göra om och göra rätt...

positivt:
att slutresultatet blev som jag tänkt mig. Tycker den röda rullfållen fångar upp de röda kantbanden fint och jag är fortfarande överens med kuvertringningen runt halsen.

5 kommentarer:

JuMel sa...

Vilken söt!

Popcorn sa...

Tack! Tycker så mycket om tyget att det har blivit liggande för att jag liksom inte vill att det ska ta slut. Nu blev det dock av att jag satte saxen i det och det var ju inte så farligt!

Fangoria sa...

Jättesöt!! Ja tyget är verkligen jättefint, härliga färger!

Fangoria sa...

=) Spidermantyget köpte jag i våras tror jag, men det var på rea så jag vet inte om det var på väg ur sortimentet, men kolla går ju! =)

KlaramedK sa...

wow va fin!! jag missade helt retroringarna...funderade för länge, den gul/röda var ju verkligen fin i förädlad form!