onsdag 15 december 2010

Mera tröjor Alfons


En annorlunda beställning var detta. På yngsta sonens förskola arbetar de med Alfons Åberg under hösten. Varje torsdag får ett av kidsen med sig Alfons hem i en liten resväska och så ska sedan helgen sammanfattas i ett anteckningsbok. I torsdags drog min yngsta son vinstlotten och fick med sig Alfons hem. Maken fick i uppgift att skriva i anteckningsboken och jag fick ett uppdrag av min son: att sy en tomtetröja till Alfons (eftersom det var lucia under de dagar han skulle ha honom och en tomteluva hade redan någon annan gjort) och så en djungeltröja. Tyvärr gick det inte att ta av Alfons brallorna, annars hade han fått några andra brallor i sin garderob också. Visst blev han fin i sina nya tröjor?

Och jag har fått en oerhörd respekt för de som syr dock-kläder. Shit vad pilligt det var! Och då sydde jag ändå bara superenkla tröjor.

1 kommentar:

OYB sa...

Vad kul att ha hittat hit! Vad många fina saker du gör! Setet i förra inlägget var jättesnyggt!