fredag 7 november 2014

Emery dress for banquet



Häromdagen hade jag äran att få ta emot ett hederspris för att jag gör ett bra arbete. Det var förstås väldigt roligt och eftersom jag visste det några veckor i förväg hade jag tid att sy en klänning. Jag valde att göra en till Emery Dress från Christine Haynes. Tyget är köpt på Ohlssons Tyger, både det svarta och det mörkt röda och de tillhör samma kollektion. Även den här gången valde jag de ärmar jag själv ritat. Skärpet är sytt efter Tilly and the Buttons tutorial kring att sy ett skärp med rosett - tack så mycket! Väldigt nöjd med klänningen och skärpet blev liksom pricken över i:et! Love it!

Det här är mitt andra plagg i Fall Essentials Sew Along, det första har ingen hunnit fota ännu tyvärr, men jag hoppas att det blir av snart.





Inga kommentarer: