torsdag 3 juli 2014

Summer playsuit


Köpte det här mönstret ganska nyligen från Elegance & Elephants. Annars brukar det ofta bli så att jag köper mönster som blir liggande bra länge innan jag syr upp plagg enligt dem. Den senaste veckan har inte varit varm där jag är, men jag ger inte upp hoppet om sol och värme! Så jag tyckte det var dags att utöka dotterns garderob med en playsuit. Däremot är jag verkligen inte fan av trenden att de flesta shorts som befinner sig på tjejavdelningen i affärer och i mönstertidningar slutar strax nedanför skinkorna medan shortsen som befinner sig på pojkavdelningen är minst en decimeter längre... Så jag har förlängt benen med fem cm och som ni ser så ser de ändå inte långa ut. Det prickiga tyget kommer från Ohlssons tyger och i fickan har jag ett loppisfyndat helt vanligt vitt lakan.

Det är alltid ett plus med fickor i mönstret och jag gillar det lilla vecken på livets framsida. Det var ganska enkel sömnad för beskrivningen var mycket tydlig med många foton. Nu väntar vi bara på lite sol och värme då!

Inga kommentarer: