fredag 17 januari 2014

Kids Clothes Week igen!

kid's clothes weekDet är dags igen - Kids Clothes Week! 27/1 - 2/2 ska jag sy kläder till barnen en timme om dagen. Just nu har jag inte riktigt någon plan. Tror jag. Eller... Min yngsta son vill ha en hoodie från Ottobre 4/2011 där det går att dra dragkedjan ända upp, som på mysoverallerna. Det får bli ett projekt. Sedan vill han ha ett till par mysbrallor, men med resår i benslut och midja, inte mudd, så det får bli ett till projekt. Dottern saknar velourleggings, så det vill jag sy några stycken, säg två eller tre, brun, röd och/eller svart - basic alltså. Just nu sover hon så jag kan inte fråga henne om det är något mer hon vill ha. Jag skulle vilja sy en kjol ur Ottobre 1/2011, modell 15. Och så skulle jag vilja sy en klänning från något mönster från Modkid. Endera Melanie Dress eller Addison Vintage-style dress. Det känns som en större utmaning att sy Addison, men då kommer jag nog inte hinna sy mycket mer till henne än den. Länge har jag också velat sy en vårkappa till henne. Modell 14 ur Ottobre 1/2010 har jag sneglat på. Och från förra KCW blev jag sugen på Skinny Jeans från Peek-a-Boo, men de kommer nog också ta sin rundliga tid att sy. Jaha, så vad har jag på min lista efter mycket svammel?

- mysbyxor
- hoodie
- 2-3 par leggings
- jeans, kjol, klänning eller vårkappa

Från förra gången har jag i alla fall bestämt att jag ska se till att allt är färdigt så att det "bara" är att sätta igång och sy! Så nu vet jag vad jag ska göra i helgen! Och så fort liten vaknar ska jag fråga henne om hon vill ha något särskilt uppsytt.

Inga kommentarer: