lördag 21 december 2013

Christmas geranium dress


Dagen innan det var dags för årets julbord kom jag på att dottern inte hade någon "julig" klänning. Förra året köpte jag och dottern valde tyg till en julklänning åt henne från Ohlssons tyger men det blev inte av att jag sydde den. Så i tyghyllan låg tygerna och bara väntade. För säkerhets skull checkade jag av att hon ville ha tygerna och det ville hon. Använde mönstret till Geranium Dress från Made by Rae, strl.104. Tyget med paljetter är tunt och det har jag sytt fast ovanpå samma tyg som kjoldelen är i. Livet är fodrat med rött bomullstyg. Tyvärr hade jag ingen dold dragkedja hemma men jag tog en halvosynlig röd dragkedja och det gick bra det också. Eftersom tyget är lite stelt så tror jag att det hade blivit bättre med en cirkelkjol till, men jag är ändå nöjd med resultatet. Fjärilsvingarna gör att klänningen blir mer festlig tycker jag. Dottern tyckte att hon var så fin i sin "glittliga" klänning.

Inga kommentarer: