lördag 21 september 2013

Djungel-kofta


På förskolan vill de inte att barnen har tröjor med huva utifrån ett säkerhetstänkande. Dottern håller på att växa i strl.104 så jag försöker hitta modeller jag tycker om i den storleken. När jag provar nya mönster försöker jag jämföra med mönster jag redan har som jag tycker om. Eftersom en aldrig kan vara säker så vill jag helst inte sy i "fin"-tyg när jag provar ett nytt mönster. Den här koftan från Ottobre 4/2013 är sydd i ett tunt collegetyg som jag fyndade på loppis! Jag tycker det är härliga färger och fint tryck. Muddväven som vanligt från Stoff och Stil och de stora lila knapparna tror jag är från svärmors skänkta knapp-skatt!

Jag gillar koftan. Den är bra i längden och bra i halslinningen. Kanske kunde den varit en aning vidare, men det är nog inget som någon annan tänker på! Däremot förstår jag inte grejen med att fålla muddarna på ärmen. Jag kommer rita om ärmmudden så att den blir dubbel, som vanligt. I övrigt en modell jag gillar och som jag tror att jag kommer sy fler av!

Inga kommentarer: