torsdag 8 augusti 2013

Princess for cousins


Jag tycker inte att Disney's prinsessor har så mycket positivt att tillföra som förebilder för barn. Men både min dotter och min brorsdotter tillika guddotter älskar prinsessorna. När det här tyget fanns framför ögonen på mig en dag så gav jag efter, köpte det och nu har jag sytt varsin t-shirt till dem. Till dottern använde jag samma modell fast i mindre storlek som i det här inlägget och till brorsdottern använde jag en ny modell från Ottobre som jag tyckte var fin med rynkdetaljen vid axelsömmen. När den så var nästan färdigsydd och jag höll upp den kändes den oerhört kort. Mätte med en t-shirt i strl.128 (brorsdottern har strl.134) så var den typ fem cm kortare än den! Inte bra! Nästa dag lade jag till en volang och vips så var det en lagom lång t-shirt.

På bilden är den större t-shirten nysydd medan t-shirten till min dotter är väl använd och tvättad ett antal gånger. Det syns då tyget blekts en aning. Men det håller sig ändå fint tycker jag.

Inga kommentarer: