fredag 1 juni 2012

Two One Piece?



Näe, så får jag ju inte kalla dem, det är ju ett varumärkesskyddat begrepp. På sjuttiotalet hade jag en själv. Ja, inte en One Piece förstås för så hette det inte då. Nej, då hette de mysoverall typ. Och som sagt, en sådan hade jag, i lila plysch. De här två sydde jag för över ett halvår sedan, men har helt enkelt inte hunnit blogga om dem.

Den översta är en beställning i strl.98. Mysoverall i brun och gul velour från Jofotex. Huvan är fodrad med stjärnor från JNY. Den nedersta är i strl.86 till min minsting. I tunn college från Kameleont Design, fodrad med robot-jersey från samma ställe. Alla muddar är i muddväv från Stoff och Stil.

Det är faktiskt dags att sy en ny till minsting och min yngsta kille har också beställt en. Vi får väl se när jag hinner blogga om dem! Först ska jag sy dem.

Inga kommentarer: