söndag 20 februari 2011

I'm in heaven

mönster:
både kofta och ballor i strl.80 från Ottobre 4/2008. När det gäller koftan har jag ett brett kantband i halslinningen, inte bomullsband. När det gäller brallorna har de påsydda fickor (utifrån en idé på ett par brallor i butik) och resår i benslutet.

material:
aprikos samt aprikos- och vitrandig sweatshirt (flossad baksida) fyndat på loppis .

negativt:
att fotot är oskarpt - sorry - samt att jag glömde sy på byxornas lejbel på fickorna innan jag sydde dit dem. Nästa gång kommer jag korta mudden på fickorna.

positivt:
att fickorna blev så bra och att det var lätt att sy på dem. Jag provade också både att sy knapphål samt att sy i knapp på min nya maskin och det var ju löjligt enkelt! Jag tyckte det var enkelt på min förra maskin, men nu - blev färdig innan jag hann säga knapphål nästan.

Inga kommentarer: