söndag 2 januari 2011

Staying warm!


mönster:
eget till allt utom mössan med banden på, det mönstret kommer från Ottobre 6/2010.

material:
stjärnvelour från Ohlssons Tyger, röd velour inuti mössan med band också den från Ohlssons Tyger, halsvärmarna är fodrade med vit fleece från tygaffären i grannbyn.

negativt:
att mössan med banden blev lika "conehead"-aktig som den såg ut i tidningen. Jag undvek länge att sy den eftersom jag inte riktigt tyckte om modellen, men så saknade min ettåring en tjockare mössa så jag föll till föga och tänkte att det inte skadar att prova. Jag använder den på henne, men den är verkligen inte speciellt snygg i modellen.

positivt:
att mönstret på halsvärmarna blev så bra. Har ritat i fler storlekar än de jag sytt här som är 0-3 år, 3-7 år och S. Eftersom det är ett långt kardborreband på ena sidan så är tanken att halsvärmaren ska kunna användas under lång tid genom att halsvidden lätt kan ändras. Det jag tycker är bra med halsvärmare till skillnad från en fuskolle som man drar på barnet över huvudet är dels att slippa just dra-över-huvudet-momentet och att den är lätt att ta på och av.

Den noggranne ser att halsvärmarna inte har några popcorn-etiketter och det beror helt enkelt på att de tagit slut, jag har två plagg jag ska ge bort nästa vecka och de fick de sista etiketterna. Lustigt nog kom det nästa dag meddelande från minanamnband.se att jag kommer få mina nya etiketter imorgon! Najs när allt löser sig till det bästa!

Inga kommentarer: