söndag 3 oktober 2010

Arg som en drake


Ja, det kan vår minsting bli. Kunde hon spruta eld så skulle hon det! Så en tröja till henne i draktyget passade ypperligt tyckte jag.

mönster:
Ottobre 3/2010, strl. 74. Eftersom jag tycker att tröjor har en tendens att åka upp i ryggen och lämna den bar, ändrade jag bakstycket så att det går ned en bit.

material:
drakar från Znok Design, knappar från Bibbis, mudd från Stoff och Stil.

negativt:
när jag skulle sätta dit tryck-knapparna hamnade den mittersta fel på det undre tyget. Jag fick ta fram tång och avknipsare och lirka bort den. Det hade dock blivit små hål i tyget...

positivt:
att den tryck-knapp som blev fel satt på det undre tyget! Jag tycker också att mönsterförändringen jag gjorde blev lyckad. Och så älskar jag de starka färgerna i det här mjuka, lite tjockare tyget.

Inga kommentarer: