tisdag 1 juni 2010

Muddbyxor


Jag älskar muddbyxor. Innan jag började sy hade jag ett antal av Lindex muddbrallor till min bebis. De här finns i storlek 62 - 92 i röd, gul, orange och grön velour. På bilden syns storlek 68 och 86. 86:orna är den sista delen av beställningen i tidigare inlägg och ska levereras imorgon.
De här varma dagarna känns det långt bort att sätta på bebisen ett par velourbyxor, men dessvärre brukar den svenska sommaren ibland gäcka oss med kalla nordanvindar och då är de bra att ha!
mönster:
Omarbetat från Ottobre. Deras var för vida och för höga i midjan så ett par justeringar krävdes innan jag var nöjd!
material:
Röd velour från Ohlssons tyger och mudd från Stoff och Stil.
resultat:
Nu kan jag det här med att sy muddbyxor! Dock har min overlock en trist tendens att göra hoppstygn när det blir för många lager tyg så då gäller det att köra lååååångsamt.

Inga kommentarer: