måndag 20 juli 2015

Sunny days!


Soliga, varma dagar är det skönt att ha lite kläder på sig. En härlig solklänning som kom till för att jag snart ska sy nya badkläder till minsting. Livet är från boken "Sewing Modkid Style" och tillhör mönstret för badlinne men jag kortade det vid midjan och lade till en kjoldel från Ottobre 3/2007. Och en ficka förstås och jag är mycket nöjd över mönsterpassningen på fickan måste jag säga! Tyget köpte jag för länge sedan från Michas Stoffecke och jag tyckte att det värmt hyllan alldeles för länge. FOE köpt av Bibbis Textil.

Klänningen är sydd i strl.116 och för några dagar sedan mätte jag minsting och insåg att hon faktiskt vuxit och blivit 113 cm lång så det börjar bli dags att sy åtminstone klänningar och överdelar i strl.122. Byxor och leggings kan jag nog fortsätta sy i strl.116 ett tag till för av någon anledning har mina barn kortare ben än överdelen av kroppen!

Jag tycker mycket om klänningen och skulle vilja sy fler men den är ju lite svår att använda när det blir kallare och jag är ju alldeles för snål med mina tyger (som jag verkligen inte lider någon brist på). Å andra sidan är det denna som dottern främst valt att ha sedan den blev klar för någon vecka sedan så hon får väl bestämma om jag ska sy någon mer av denna modell eller inte!

Inga kommentarer: