lördag 18 juli 2015

May the force be with you!


Lillkillen bad om ett par shorts i trikåtyg och efter lite letande i olika Ottobre fastnade jag för det här mönstret från Ottobre 3/2013, nr.38. Jag modifierade mönstret genom att ta bort revärerna i sidorna och lägga till vanliga fickor. Midjelinningen är gråmelerad muddväv från Stoff och Stil och det limegröna tyget är från Tygfabriken. Midjelinningen har också en 3 cm bred mjuk resår inuti för att öka stunsen i midjelinningen.

T-shirten är sydd i ett Star Wars-tyg från Tygfabriken. Jag var där för att hitta ett annat tyg men kunde inte motstå detta när jag såg det. Jag vet ju att Lillkillen älskar Star Wars och trodde nog att han skulle bli glad över en t-shirt i detta tyg. Som vanligt modellen Béisbol, men med lite mer ringad halslinning. Både shorts och t-shirt i strl.152.

Inga kommentarer: