torsdag 17 juli 2014

Basics

Det är inte så rolig sömnad alltid, men det är ju också viktigt att ha bra basplagg i garderoben. Sådana som går att matcha med många andra plagg. Så jag tog tag i detta och sydde kofta, korta leggings och kjol, allt i strl.110.

Koftan är från Ottobre 4/2013, men jag har ställt ut den lite, lite från ärmhålan och nedåt så att den blir lite vidare. Dessutom satte jag i tryck-knappar på knäppningslisten istället för vanliga knappar. Jag gillar koftor. Det är snyggt och jag gillar också att de går att ha öppna så kan välja beroende på hur kyligt det är ute. På dotterns förskola vill de helst inte ha plagg med huva som sitter fast på grund av säkerhetsrisken. Jag upplever dessutom att det är sällan någon av barnen använder de huvor som sitter på plaggen, de är oftast en snygg detalj. Rött collagetyg och röd muddväv från Stoff och Stil.

Leggings är från Ottobre 6/2012, fast avkortade. Dessutom har jag längden i rätt storlek men har gått ned en storlek på bredden. Leggings ska sitta tight tycker jag! Röd- och vitrandigt tyg från Ohlssons Tyger.

Kjolens mönster från Gekko och tyget från Kameleont Design, ett tunt collegetyg som jag gillar mycket. Inte så mycket att säga mer om den. Lättsytt och snabbsytt!

Inga kommentarer: