söndag 11 augusti 2013

Snurrigt värre!



Dottern älskar kjolar och klänningar som snurrar. När jag sydde dessa två utgick jag från ett mönster från Modkid, A-lined gored skirt. Jag modifierade det på så sätt att jag breddade mönstret totalt 8 cm per del (4 cm på varje sida) och ritade en ny linje utifrån detta. Mycket lyckat! Dottern och kjolarna snurrar som busen och det är ett enkelt mönster och går busfort att sy då jag använt rullfåll som fåll. När det gäller mudden i midjan provade jag två olika varianter; den bredare med resår inuti på den röda och den smalare med endast muddväv på den jeansfärgade. Gillade den smalare med endast muddväv bäst. Det blommiga tyget är en gåva från en av dotterns förskollärare som också syr mycket och det jeansfärgade college-tyget kommer från Kameleont Design. Strl 98 på båda kjolarna!

Inga kommentarer: