torsdag 1 augusti 2013

Geranium Dress for N


Sedan jag hittade det här mönstret har det legat på min must-buy-list. I början av sommaren slog jag till och funderade sedan på tygval. Att det skulle bli en klänning, inte en tunika, kändes självklart så här under soliga sommardagar. När jag så hittade det fantastiska tyget på Ohlssons Tyger till min klänning i föregående bloggpost kändes det helt rätt att sy den första Geranium klänningen till dottern i det. Jag använde samma småprickiga tyg till infordringar, ärmar och ficka för att skapa en fin kontrast.

Särskilt nöjd är jag nog med det turkosa zig-zagbandet som fångar upp fjärilarnas färg på ett fint sätt. Det är här modell A av Geranium Dress. Den enda förändring jag gjort är att jag förändrat knäppning bak till dolt blixtlås. Det tyckte jag passade bäst på den här klänningen.

Jag hoppas att jag kommer ta mig tid att sy fler modeller av detta mönster. Andra har skrivit att det är lättsytt och går fort. Ja, relativt lättsytt är det ju, inga tricksiga moment, men fort gick det då rakt inte! Många små detaljer som tog tid, men det var det definitivt värt!

Inga kommentarer: