söndag 18 augusti 2013

Reversible wrap top



För några veckor sedan hittade jag ett gratismönster och printade ut det pronto. Då det är i dubbelstorlekar, något jag inte gillar, ritade jag med hjälp av mönstret enkelstorleken 4T, vilket motsvarar strl.104. Dottern valde tyger själv (nåja, möjligen fick hon några alternativ att välja mellan, inte vraka och välja helt fritt). Jag tycke att mönstret såg ut att vara kort och mätte mönstret mot ett t-shirtmönster som passar dottern perfekt. Jodå, enligt min smak fattades det ca. 4 cm, så det lade jag till. Gillar slutresultatet mycket! Den här kommer användas ofta. Precis som den är nu i sensommarvärmen och senare med en långärmad under. Jag kommer sy fler av denna! Dottern gillar att stå och välja vilken sida hon vill ha ut just den här dagen. Och blir den smutsig efter maten så vänder vi bara ut och in på den och vips så ser hon ren ut igen!

Båda tygerna inhandlade på Ohlssons Tyger. Nicke Nyfiken-tyget hittade jag i stuvlådan en gång och köpte det som fanns. Knytbandet fyndade jag på en loppis i byn. Först köpte jag bara fem meter, men sedan åkte jag tillbaka och köpte resten av rullen!

Inga kommentarer: