söndag 23 september 2012

ReDo gånger två


När jag sydde min förra ReDo-kjol så köpte jag spets i den lokala pysselaffären. Jag hade med mig den nästanfärdiga kjolen för att ha koll på nyanser och vips så hade jag fått en förfrågan på vad jag skulle ta för att sy om ett par jeans till affärsinnehavaren.

Några dagar senare var hon hemma och valde tyger till sina blivande kjolar och här är resultatet:




Uggletyget på den översta kjolen är från Michas och tyget från volangen kommer från Åhléns. Den nedersta kjolen har fågeltyg från IKEA och den andra våden är återigen tyget från Åhléns. Alla band kommer från Ohlssons Tyger. På den översta kjolen ville jag ta upp den turkos färgen i ugglorna på dekorationsbandet medan passpoalen tog upp den röda färgen i ugglorna. Den nedersta kjolen fick ett svart dekorationsband en vit passpoal. Passpoalstommen är köpt hos Bibbis Textil och kantbanden jag använt är loppisfynd.

Inga kommentarer: