lördag 2 augusti 2014

Today I'm proud to join the Stockholm Pride Parade!

Idag ska jag gå i Prideparaden i Stockholm tillsammans med mitt fackförbund. Det ska bli så sjukt kul och jag hade tänkt sy en klänning, men regnbågstyget hann inte fram i tid så jag hastade i väg till Ohlssons Tyger och köpte tyger i regnbågens alla färger. Sedan utgick jag från Tilly and the Buttons mönster Clémence Skirt och några timmar senare (många fler än jag trodde, det tog tid att få ordning på alla 18 tygstycken som skulle rynkas!) så hade jag denna härliga Pride-kjol!


Jag har bott några nätter på hotell medan jag gått en kurs för mitt fackförbund under Stockholm Pride. Eftersom jag inte hade något matchande armband i regnbågens färger så tog jag med mig pärlor, memory wire och verktyg och gjorde ett armband med sex varv. Riktigt snyggt om du frågar mig!


Så nu tar jag med mig syrran och åker in och går i Prideparaden i Stockholm för första gången. Foto på mig i min outfit kommer senare. Älska mångfald!

UPDATE! Me in the parade! Proud social worker!




Inga kommentarer: