tisdag 29 oktober 2013

KCW - sista bloggposten


Det här är det sista set jag hann sy innan KCW tog slut i söndags kväll. En kofta och ett par leggings till min dotter. Kofta från Ottobre 4/2013 och leggings från Ottobre 6/2012. Tyget är från Kameleont Design, svart jeans-collage. Knapparna i koftan är från den lokala garnaffären. Jag gillar tyger som passar till mycket, som det här tyget. Den ursprungliga planen var ju att sy detta set i velour, men när jag tänkte efter så tyckte jag att det var bättre att ta ett tyg som matchade till nästan allt. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Två bra basplagg helt enkelt!

Jag ser redan fram emot nästa KCW. Det var ett bra sätt att motivera mig själv att få en del plagg sydda samtidigt som det varit roligt att ta del av alla andras projekt!

Inga kommentarer: