onsdag 16 maj 2012

Happiness!


Att sy till mig själv är något jag gillar skarpt! Här har jag mixat två mönster och tycker att slutresultatet blev härligt. Kanske skulle jag ha markerat midjestycket mer genom att sy i ett enfärgat tyg? Urringningen blev lite väl djup och nästa gång kommer jag sätta spets i en triangel eller i halslinningen för att dölja glipan. Den här har en säkerhetsnål som håller ihop och döljer.

Jag har också köpt en underklänning för första gången i mitt liv. Den gör så att klänningen inte åker in och klistrar sig fast mot eventuella leggings och strumpbyxor - den faller helt enkelt snyggare!

Tyget är köpt på Ohlssons Tyger. Det finns i fler färger och jag kommer definitivt köpa någon meter i den gula färgställningen också!

5 kommentarer:

annas alster sa...

Wow, supersnygg!!! Vilken snygg modell, både på klänning och modell i klänningen :) Just nu ser ringningen jättesnygg ut, men det kanske är för att du har satt dit en säkerhetsnål som sagt. ska bli spännande att sen en ev version två!

Mirre Syr sa...

Vad fin den blev! Så somrig!

Popcorn sa...

Tack Annas alster och Mirre! Jo, ringningen blir några cm djupare utan säkerhetsnål och ibland kan några cm vara väldigt mycket!

KlaramedK sa...

suoerflott!! önskar jag kunde ha rött själv för det är sååå snyggt detta tyg i rött!!

verkligen lyckad(!!) klänning oxå!!

Popcorn sa...

Tack KlaramedK! Rött är alltid snyggt om du frågar mig!