onsdag 10 augusti 2011

Bebispresent nr. 1


Det är ju tur att jag ännu är så "ung" att mina vänner får bebisar lite nu och då. Tack vare detta har jag nu ritat flera nya mönster och ritat om en del gamla. Den här lilla flickan får en mjuk och gosig filt med utsidan i vävt bomullstyg från Panduro och insidan består av mjuk flanell med ugglor på från Ohlssons Tyger. Filten dekoreras med vågigt vitt bomullsband fyndat på loppis (syns mkt dåligt mot bakgrunden, klicka på bilden för att förstora och titta där hörnet är invikt för att visa flanellen). Till min stora glädje kom mina nya vikta lejbels idag och den var jag såklart tvungen att använda på en gång! Beställde genom Oneexter och är mycket nöjd både med slutresultatet och servicen. Det kommer spara en del tid att kunna sy fast min lejbel samtidigt som jag syr ihop plagget!


Jag har också ritat om mitt dregglismönster och är nu nöjd (just nu i alla fall). Den här sydd i gul interlock med moln från JNY, fodrad med vit fleece från lokala tyghandeln.

För att få filten och dregglisen att passa ihop något sånär sydde jag en söm i molntygets färg runt filten och kantade dregglisen med brun overlocksöm. Är nöjd med resultatet till båda och hoppas de kommer användas flitigt!

Inga kommentarer: