onsdag 8 september 2010

Stjärn-tack

Min väninna har en dotter som är sex månader äldre än min minsting. Det har sparat mig många kronor. Jag får låna allt från fina festklänningar till pyjamasar till regnkläder och stövlar till vinteroveraller och allt däremellan. Det är en verklig ynnest att få kassar med kläder och dessutom ha möjligheten att skicka tillbaka det jag av någon anledning inte vill ha! Som tack ska nu lilla E få en mössa som matchar hennes höstjacka i brunt, vitt och rosa.

mönster:
som den här, dock med en mudd på 36 cm i färdigsytt tillstånd.

material:
fleece från Ohlssons Tyger, rosa muddväv fyndat på loppis för 5 kronor för ca. 0,5 m.

positivt:
efter en provning på min sovande dotter tror jag att mudden sitter lagom tight den här gången.

negativt:
inget!

Inga kommentarer: