söndag 22 september 2019

Pride to be proud

Till årets pride var det dags för ytterligare en ny prideklänning! Det här tyget från Hjärta Hertzman, feministkurbits, är helt fantastiskt!


Klänningen är en kombination av Ottobres klänning "Tennessee" och Colette Patterns "Moneta dress" eftersom jag gillar den här enkla armlösa toppen från "Tennessee" och kjoldelen från "Moneta dress" är min favorit. Som alltid behöver jag modifiera ryggdelen då min rygg är kortare än de flesta andras. Jag har modifierat kjoldelen så att den passar min längd och jag har självklart lagt till fickor, annars funkar det ju inte. Och till vardagsklänningar tycker jag det funkar fint med fickor. Däremot syr jag inga fickor i mina "finklänningar" då jag hellre har en fin aftonväska till dem.

Jag har fått många fina komplimanger för min klänning och är själv väldigt nöjd med den! För mig är det en självklarhet att stå upp för allas rätt att vara vem de vill och älska vem/vilka de vill. Att gå med i en prideparad är dessutom grymt peppande och jag är alltid så glad efteråt även om jag aldrig glömmer allvaret bakom.