tisdag 26 september 2017

Lovely birds in springtime



Jag syr mer än jag hinner fota och än mer än det jag bloggar. Det här sydde jag under våren och jag hade verkligen längtat efter att sy i det här tyget, som heter Birds. Jag kommer inte ihåg var jag köpte tyget men det är helt fantastiskt. Det har ganska många olika färgnyanser och jag plockade upp den lila nyansen. Som jag tidigare skrivit så har jag själv svårt att vara utan fickor och så tänker jag kring de kläder jag syr till minsting också. Därför fick det bli två fickor på framsidan av tunikan och jag sydde ett par leggings i lila för att matcha.

Jag köpte ganska många meter av det här tyget för jag ville sy till mig själv också. Till mig blev det ett top med volang. Jag har tagit överdelen från Sweetheart top men ändrat halsringningen något. Sedan är det två rektanglar som jag rynkat och sytt fast. Jag är nöjd!

Inga kommentarer: