torsdag 24 mars 2016

Oh, Captain, my Captain!


Det här tyget har legat många år i gömmorna och jag har bara sytt en t-shirt av det tidigare. När jag fick en beställning på det så såg minsting det och ville genast att jag skulle sy en långärmad tunika till henne. Så det blev en kortärmad t-shirt i strl. 134 och en långärmad t-shirt i strl.122. Den kortärmade t-shirten är modellen Béisbol från Ottobre 3/2013 fast med kantband istället för mudd och den långärmade modellen Bla-Bla från Ottobre 1/2016. Bla-bla är jag inte helt nöjd med. Den är lite tight för min skrutt som är normalviktig. Om jag ska sy den igen så kommer jag i så fall ställa ut den något. Nu är tyget i princip helt slut, som ni ser så räckte det inte till ärmarna på den långärmade t-shirten. Det finns nu bara en liten bit kvar och jag tror att det så småningom kommer bli en klänning med detaljer från detta tyg.




Inga kommentarer: