lördag 7 november 2015

Amazing young women

I mitt jobb träffar jag så många olika människor. Kollegor, brukare, politiker men också blivande kollegor. Jag har haft förmånen att handleda tre blivande socionomer. Två av dem var/är unga kvinnor och de har varit/är så fantastiska, på olika sätt.

"Min" senaste socionomstudent var halva praktiktiden hos mig och andra halvan av praktiken är hon utomlands. När hon slutade visste jag inte riktigt vad jag skulle ge henne men vi har pratat mycket om relationer och förhållningssätt under hennes praktikperiod, Jag upplevde henne som positiv och följsam men ändå "stadig" på något sätt. Hon har följt sina drömmar och lyssnat till sig själv hitintills även om hennes val kanske inte verkat helt självklara i andras ögon. Är det något jag vill uppmuntra till så är det just det; att lyssna till sin inre röst och följa den om det är möjligt.

Så då resulterade min vilja att uppmuntra henne till att fortsätta gå sin egen väg i detta armband. Jag hoppas att hon kommer använda det!

Inga kommentarer: