tisdag 16 december 2014

Merry Christmas!

 
Sådär ja. Även i år blev det en julklänning till dottern. Hon har valt alla tyger själv när vi var på Ohlssons Tyger tillsammans. Mönstret är från Ottobre 3/2010, modell 25, Chopin. Jag har dock inte brytt mig om att göra veck på livet och jag kortade även kjoldelarna med 8,5 cm. Det hade blivit en opraktiskt lång klänning annars! Jag valde att fålla paljett-tyget med ett band, även det valt av dottern. Jag föredrog ett grönt med färgglada prickar, men nu var det ju inte jag som skulle ha klänningen så det var bara att lägga ned! Jag gillar att den gröna fållen på underkjolen tittar fram. Jag använde Tilly and the Buttons Bow belt tutorial denna gång också, men ändrade lite på måttet så att det inte skulle bli så brett.

Den dolda dragkedjan fick bli svart då det inte fanns någon grön att välja på. Jag är nöjd med sömnaden. Det flöt på ganska bra måste jag ändå säga. Det är en mycket användbar klänningsmodell som kan varieras i det oändliga, sådana modeller uppskattar jag, både till barnen och till mig själv. Dottern är mycket nöjd med klänningen och ska ha den igen i morgon då jag har julkonsert med kören.

Kan du snurra lite? OM jag kan! Så fort att kameran inte ens hänger med!


Inga kommentarer: