måndag 18 november 2013

Candy crush



När det här tyget kom ut första gången hos Kameleont Design tog det slut på några timmar. Inför att det skulle komma ut igen så fick jag möjlighet att förboka tyget. Jag bokade två dyra meter och nu är jag rädd om tyget minsann. Ännu ett tyg som föll yngsta sonen i smaken och därför fick jag äran att sy en t-shirt till honom också. Förklarade för kidsen att det bara var på framsidan som godistyget skulle vara och så fick de välja resten själva.

Dottern har ju snöat in på både orange, brun och randigt som ni kan se och valde ett brunrandigt tyg (från Lilofant) med orange kantband (muddväv från Stoff och Stil). Sonen valde svart jersey (från Ohlssons Tyger) på en ärm och baksidan, brun jersey (från Kameleont Design) på den andra ärmen och röda muddar (muddväv från Stoff och Stil). Båda tröjorna har jag fållat med våffelsöm och det blev snyggt tycker jag. Jag valde dock mönster och valde modellen hoops från Ottobre 3/2012 och modellen fireman från Ottobre 3/2013.

Jag älskar tyget och det tog slut lika fort som förra gången. Ångrar att jag inte beställde mer än två meter...

Inga kommentarer: