söndag 15 september 2013

Fall Essentials Sew Along 2013



Okej! Så...satt och slösurfade och kom på att det vore roligt att vara med i någon av alla Sew-Alongs som finns around the world. Hittade denna som passar mig ypperligt. Jag behöver nya plagg och har både köpt tyg till tänkta modeller och valt modeller jag vill sy. Fast jag kommer liksom inte riktigt till skott. Det blir mest till kidsen (även om jag faktiskt sytt en del plagg jag inte bloggat, mest beroende på att det är svårt att fota mig själv på ett bra sätt!).

Detta får bli en spark i baken för att göra i alla fall några av de projekt jag har haft på min to do-list;
en kofta (behöver bara rita mönster, har köpt tyg)
en långärmad top (behöver bara klippa ut mönstret, redan ritat och tyg finns)
en kjol med passande top (behöver rita mönster till kjolen och köpa tyg till toppen)
en finare klänning (behöver köpa ett "höstigt" tyg och dragkedja)
en peplum top (behöver rita mönster och kanske köpa tyg).

Av sex projekt hoppas jag hinna i alla fall tre inom ramen för denna Sew-Along.

Let's go!

Inga kommentarer: