lördag 20 oktober 2012

Nalle Puh-klänning


Jag har ju försökt undvika köpa rosa tyger eftersom det kryllar av rosa kläder till tjejer på vanliga marknaden. Min minsting är dock med i tygaffären lite nu och då och det här hittade jag i stuvlådan hos Ohlssons Tyger och det ville min minsting absolut ha. Så jag föll till föga och köpte det i somras och sydde en sommarklänning (har bara inte hunnit blogga om den). Det är härligt, tjock interlock. Interlock har ett fint fall tycker jag och en klänning passade ypperligt. Mönstret är från Modkids bok, men med egenritade fickor och påsydd volang. Det är snyggt att använda rullfållen på volanger tycker jag. Och enkelt! Så det fick bli det på den här klänningen.

Den blev mycket omtyckt och var i princip det enda plagget hon ville ha om hon fick välja själv!

Inga kommentarer: